torsdag 20. september 2012

Året 2012 - et rekordår for Inger Vamnes?

Inger ble oppfordret til å skrive til Hamar OK sin blogg, dette fordi det kanskje er flere i klubben som ikke vet hvor mye hun er på farten. Vi snakker om en sprek dame i godt voksen alder som har masse erfaring som kommer mange til gode, både rent praktisk og mer orienteringsmessig. Skal man ut å reise så er det bare å ta en prat med Inger, hun har gode tips som med glede deles. Litt tøff er damen også, ikke alle på hennes alder som drar på biltur til O-ringen, sover i bilen, setter opp et lite fortelt til mat og en liten spiseplass. Og gjennomfører 5 dagers løping med stil og ender opp med sammenlagt seier i sin klasse. Igjen.

Les og la deg målbinde, så kan vi bare sette oss ned å drømme: Slik vil jeg også ha det om noen tiår.....

GroE






Jeg er oppfordret til å skrive om mitt o-løps-år 2012. Kan noen ha lagt merke til den hektiske aktiviteten?

Jeg er antakelig verdens yngste løper i D 75- i år, og har bestemt meg for å sette personlig rekord i antall terminfestede løp, både her hjemme og i utlandet, i løpet av året.

Vårsesongen ble innledet med 3 parkløp i Roma, i mars. Påskehelgen ble brukt til JK, i år i Skotland. Det ble 3 individuelle løp, og innpass på et ad-hoc-stafettlag. To løpshelger i Østfold ga 4 starter. Det ble start i 3 av Sprint-cupene, Odalsløpet, Våronnløpet og Kolbotn/Skimt. 

Svenske løp har god kvalitet og lav startkontingent. Jeg ble fristet av 4-dagers under EM, 17-20 mai, i Orsa og Falun. Premieansvar under Pinseløpene tillot start dag 2 og 3. Deretter Glåmdalsløpet, Gromløpet, KM sprint og to "Myr-løp" i Vang før 2 løp i O-festivalen.

I Veteran-VM i Tyskland i juli ble det 5 starter, før Halland 3-dagers ga nyttig erfaring før O-ringens 5 løp.

Høsten har også vært hektisk, Raphamløpet, Modum 2-dagers, Folloløpet og KM lang og stafett. Tyrvings Ivar-o-løpet i Holmenkollen og Veteramesterskapet i Moss, med 2 løp, har foreløpig avsluttet høstsesongen.

Nå er det 28 løp i Norge og 24 i utlandet. Rekorden er antakelig satt, men jeg stopper ikke nå!

Den årlige septemberturen til barnebarn i Trøndelag kolliderer med Furugampen iår, men det er Furugampen som er en uke for tidlig!

Vi reiser nordover, og da er det greit å ta med de 3 løpene i Tour de Trondheim på turen. Älgdrevets 2 løp må jeg ha med, men jeg hadde ventet flere fra Hamar der. Så kommer Blodslitet, og jeg har planene klare for 5-dagers i Istanbul. Blir flere med?

Går alt etter planene blir det da 32 i Norge og 26 i utlandet. Så er det store spørsmålet om jeg får med Ivar til Sylvester i Belgia i romjula, 4 av 5 løp, med avslutning 30. desember! Var der for 5 år siden, det var spesielt.
Som jeg liker å si: Verden er full av o-løp.

Hilsen Inger.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar